TRENING ZA SRČANE BOLESNIKE

Snažnije srce za snažniji život

Koje su prednosti vežbanja sa srčanim problemima?

Jačanje srca i kardiovaskularnog sistema

Poboljšanje cirkulacije i pomoć telu da bolje iskorišćava kiseonik

Poboljšati simptome srčane insuficijencije

Povećati nivo energije tako da možete više i tokom vaših svakodnevnih aktivnosti

Niži krvni pritisak

Poboljšanje ravnoteže i fleksibilnosti zglobova

Smanjenje stresa, napetosti, anksioznosti i depresije

Poboljšava san

Čak i onda kada svi mišići odmaraju, srce je jedini mišić koji neprekidno radi.

Kako bi izgledao vaš trening sa nama?

Uvek počinjemo trening lagano, sa 5-10 minuta laganog zagrevanja. Izaberite vežbe kao što su hodanje traka za trčanje, bicikla ili steper. Možete kombinovati ove aerobne aktivnosti 3-4 puta nedeljno 20-30 minuta. Uvek odvojite dovoljno vremena da se istegnete posle svake fizičke aktivnosti, kako bi lagano umirili svoj organizam i srčane otkucaje i sprečili nastanak prevelikih upala. Uvek uzmite dan pauze između treninga, a ukoliko se osećate još uvek umorno, ili osećate bilo kakve simptome vaših problema sa srcem odmah prestanite sa fizičkom aktivnošću i javite se svom lekaru.

Kada je toplo vreme, vežbajte samo u ranim jutarnjim ili kasnim večernjim satima, pazeći da ne nosite previše slojeva odeće, kao i to da ste uvek dovoljno hidrirani. Kada je vreme hladno, obucite se dovoljno da možete normalno obavljati svoju fizičku aktivnost, ali sa sobom uvek ponesite i presvlaku kako bi ste se odmah presvukli i sprečili razboljevanje. Trening sa opterećenjem može poboljšati vašu snagu i pomoći vašim mišićima da rade zajedno. Trening snage pomoći će vam obavljanje svakodnevnih aktivnosti, i smanjiti vaše umaranje. Imajte na umu da vežbe snage ne pomažu rad vašeg srca bolje od aerobnih vežbi, i uvek veći akcenat postavljajte na aerobne - kardio aktivnosti kada je reč o poboljšanju kardiovaskularnog zdravlja.

Za kompletno izvođenje fizičkog treninga treba kombinovati vežbe i nogu i ruku. Postoji razlika u fiziološkom odgovoru pri maksimalnom i submaksimalnom radu ruku i nogu. Učestalost fizičkog treninga treba da bude najmanje četiri puta nedeljno. Funkcionalno poboljšanje se postiže postepeno u toku više nedelja. Testovi opterećenja treba da se obnavljaju na 6-8 nedelja. Na ponavljanim testovima opterećenja bolesnici postižu veće vrednosti srčane frekvencije i fizičkog kapaciteta. Ako se trening prekine, efekti se gube posle dve do tri nedelje. Ponovni početak treninga mora da bude na nižem nivou opterećenja od onog kada je trening prekinut.

 

Ko je zadužen za vaš napredak

Marko Dimitrijević

Diplomirani trener u sportu, licencirani master trener SFRS.
Osnivač i predsednik kluba.

Saznajte više >

Prof. Dr Franja Fratrić

Stručni konsultant kluba 
zadužen za kondicioniranje, funkcionalna
testiranja i edukaciju.

Saznajte više >

Dr Sead Malićević

Lekar sportske medicine zadužen
za testiranja
članova kluba.

Saznajte više >

 

 

utisci

 

Kome je trening namenjen i koje ciljeve ispunjava

Bolesnici prve funkcionalne grupe, prema klasifikaciji Njujorškog kardiološkog društva, zahtevaju samo opšte smernice koje se odnose na tip, intenzitet i učestalost treninga. Treba da izbegavaju ekscesivna statička opterećenja i naporne dinamske vežbe.

Bolesnici druge funkcionalne grupe, oni koji povremeno imaju blaže simptome pri običnim naporima ili stresu, ne smeju imati intenzivnije aktivnosti, trčanje na primer, bez kontrole. Mogu da se ohrabre da šetaju, povremeno bržim tempom, dok ne dostignu da pešače 4-5 kilometara sa povremeno bržim hodanjem.

Bolesnici treće funkcionalne grupe imaju simptome i na manje napore. Mnogi od ovih bolesnika neće imati koristi od fizičkog treninga, a ako im se preporuči pešačenje mora da bude manjeg ntenziteta pod strogim medicinskim nadzorom.

Bolesnici četvrte funkcionalne grupe imaju simptome čak i kad miruju. Dok se odgovarajućim lečenjem stanje ne popravi, medikamentno ili hirurški, do nivoa da mogu polako da se šetaju ili popnu na jedan sprat, oni nisu kandidati ni za kakav fizički trening.

Mnogi bolesnici sa težim kardiovaskularnim bolestima - nestabilna angina pektoris, srčana insuficijencija, teža arterijska hipertenzija i dr. mogu posle uspešnog medikamentnog ili hirurškog lečenja da se uključe u program fizičkog treninga. Ove kategorije bolesnika zahtevaju stalan medicinski nadzor u toku fizičke aktivnosti.

Ciljevi treninga mogu biti:
> jačanje srca i kardiovaskularnog sistema;
> poboljšanje cirkulacije i pomoć telu da bolje iskorišćava kiseonik;
> poboljšati simptome srčane insuficijencije;
> povećati nivo energije tako da možete više i tokom vaših svakodnevnih aktivnosti;
> povećanje izdržljivosti;
> niži krvni pritisak;
> poboljšanje ravnoteže i fleksibilnosti zglobova;
> jača kosti;
> smanjenje masti i održavanja zdrave telesne težine;
> smanjenje stresa, napetosti, anksioznosti i depresije;
> pruža samopouzdanje;
> poboljšava san;
> čini da se osećate opuštenije i odmorno;
> čini da se osećate zdravo i fit.

Kako sve funkcioniše

1. Konsultacije

Konsultacije su jedan od praktičnijih načina da dobijemo informacije o Vama i to tako što ćete popuniti, posebno za tu priliku, napravljen upitnik i da na postavljena pitanja odgovorite maksimalno iskreno. Svi dati podaci su poverljivi i da isključivo mogu biti korišceni na relaciji trener–klijent-lekar.

2. Lekarski pregled

Lekarski pregled se obavlja u cilju Vaše sigurnosti, a pod okriljem vlastite odgovornosti, pre bilo kog početka vežbanja neophodno je da sa Vama to uradimo kod našeg lekara sportske medicine kao i biohemijske analize krvi . Ovaj pregled treba da utvrdi sve moguće kontraindikacije trenažnog postupka u odnosu na trenutno zdrastveno stanje. 

3. Analiza

Tokom prvih konsultacija, nephodno je razmotriti Vaše životne navike posebno one vezane za način ishrane, poslovne obaveze, dnevne aktivnosti, vreme za zabavu, odmor i sl. kako bi se na što efikasniji način uklonili, ili barem za početak, držali pod kontrolom svi oni negativni uticaji koji su Vas delom i doveli u stanje loše fizičke forme i opšte telesne kondicije.

4. Ciljevi

Jedan od važnih, ako i ne najvažnijih, momenata na relaciji klijent-trener. Obično u situaciji kada u samom startu ovi ciljevi nisu realno postavljeni uvek po pravilu bivaju predmet nesporazuma i sukoba. Iz ovog razloga važno je prethodno ih definisati u zajedničkom dogovoru vrlo jasno i u skladu sa Vašim trenutnim fizičkim stanjem.

5. Testiranja

Na rezultatima vašeg testiranja baziraće se planovi budućeg trenažnog procesa, odrediti trening prioriteti, formulisati trening principi, dinamika i frekvencija treninga, obim i intezitet treninga, način ishrane, prateća suplementacija i dr. Pitanja kao što su: Šta? Koliko? Zašto? Samo su neka od mnogih na koja treba da damo odgovor kroz bateriju izvedenih testova. Svi ovi testovi su u funkciji određivanja trenutnih fizičkih, fizioloških, metaboličkih, motoričkih, psiholoških i dr. parametara, bilo da su oni opšteg ili specifičnog karaktera.

6. Prvi trening

Kao kruna svih dotadašnjih analiza, testiranja, razgovora i dogovora na red dolazi prtaktični deo posla, a to je trening. U ovoj tački posao nikako nije završen do kraja već zapravo on tu tek počinje. U toku realizacije trenažnog procesa sve prethodne pripremne radnje dobijaju svoj konačan oblik, i u zavisnosti od događaja na terenu, a oni su uvek takvi da se razlikuju od “teoretskog predviđanja”, javlja se potreba za dodatnim usaglašavanjem prethodno zacrtanih ciljeva.

7. Dokumentacija

Nakon prvog sprovedenog treninga, kao i sa svakim sledećim, vodimo uredno evidenciju o tome šta se radilo, koliko se radilo, kakvi su trenutni rezultati, prikupljajući na taj način sve moguće korisne informacije, ne bi li što lakše i efikasnije ostvario preko potreban monitoring nad dinamikom Vašeg napretka.

Zakažite besplatne konsultacije

Prvi trening je potpuno besplatan, pored treninga besplatno dobijate antropometrijski pregled kao i preporuke za ishranu i sve to bez ikakave obaveze sa Vaše strane. Ideja je da se upoznamo i da Vi utvrdite da li smo mi pravi tim za Vas!

> Besplatne konsultacije
> Besplatan trening
> Besplatan pregled
> Besplatne preporuke za ishranu